Jessica

Ekman

En måndag på Teneriffa

Publicerad 2016-10-31 10:45:06 i Allmänt,

I lördags blev det middag på La Tosca. Vi har ätit risotto där en gång tidigare men senast blev det en god kötträtt på en salladsbädd och parmesan. Vi avslutade med deras fantastiska caramel cheescake på altanen (Erik glömde laktostabletterna).

Igår hyrde vi en solbädd på stranden och då fick vi inkluderad lunch. Var jätteskönt att ligga på den hela dagen trots att det var rätt molnigt väder. På kvällen gick vi förbi ett köpcentrum här i närheten och gick i de finare områdena som var så otroligt mysigt att strosa runt vid. Vi avslutade med en tapasmiddag nära hotellet och sen satt vi ute och spelade Uno.

Nu har vi ätit frukost, det blev macka, flingor, frukt och omelett. Erik är ute på en promenad. Jag hade gärna följt med men jag har skavsår mellan benen, typisk utlandsproblem, så jag stannande hemma. Han är snart tillbaka och då blir det stranden. Lite molnigt idag med tyvärr.. men trots lite moln och en dags regn så är ja ändå väldigt glad att vi åkte nu och inte senare för de ska regna fr.o.m. torsdag och flera dagar framåt!

17:23

Publicerad 2016-10-29 18:23:24 i Allmänt,

Hej!

Vi har det skitbra! Blir lite promenader/träning, sol och bad på olika stränder och vid poolen. Äter goda luncher och middagar, dricker lite drinkar, läser böcker och lyssnar på poddar med mera. Det man ska göra helt enkelt när man är utomlands! Jag har gått loss med solkrämen och solar inte direkt 7 h om dan så färg har man inte fått så mycket av men det visste jag väl redan innan. Att vi inte bara skulle ligga och sola jämt för Erik gillar ju inte det och ärligt talat tycker ja de blir tråkigt att göra de hela dagarna också. Men jag (okej Erik i det här fallet) betalar ju inte tusentals kronor på att bli brun direkt. Så ovärt. Mycket hellre ha kul istället och göra det man känner för och ligga och slappa på stranden ibland för att det är skönt.

Vi har provat en del restauranger och fastnat för två iaf som vi föredrar (El Gran Sol & Milano) och har varit på tre gånger var. Vi var dock på Swedish Corner i grannstaden igår och det var mycket bra mat. Vi ska dit på måndag igen, då är de fotboll också som Erik ville se. Nu ska vi strax hoppa in i duschen och sen glider vi iväg och shoppar igen och avslutar med en middag någonstans.

Puss puss!

Första heldagen

Publicerad 2016-10-26 23:34:25 i Allmänt,

Hej!

Jag skrev ett inlägg igår men det gick inte att ladda upp så jag drar ett kort nu (okej. det blev inte så kort insåg jag såhär i efterhand) Resan gick bra! Igår när vi kom fram kastade vi i oss snabb lunch och sen kollade vi lite i området och handlade lite saker till hotellet. Sen fixade vi oss och jag var såå trött men Erik tvingade ut mig på en middag vid stranden - medan jag mer kände för nudlar i sängen typ hehe.

Okej tänkte iaf lägga upp lite bilder men det går inte.. fan! Vet inte ens om det här inlägget kommer komma upp. Men jag fortsätter.

Idag började vi med frukost! Det blev macka, kaffe/varm choklad och pannkakor. Tror det fanns cava också haha, men de tog vi inte. Sen fanns de yoghurt, flingor, crepes, fikabröd med mera. Idag har de varit rätt dåligt väder, men det var väntat. Så vi tog på oss träningskläder och gick runt och tittade och promenerade. Tog en pastalunch och sen ut på en promenad igen. Därefter gick vi hem och fixade oss och drog och shoppade. Det blev en kortare tur, handlade bara på HM. Hittade en del fina saker där. Typiskt mig att bara handla kläder där haha. Men vi ska till Siam Mall snart igen. Blev rätt hungriga så vi åkte hem och gick till ett ställe vi hunnit vara på 2 ggr innan haha. En gång för dricka och en middag. Men det är supermysigt där och det ligger fint vid vattnet så. Vi avrundande kvällen på balkongen med en dricka och Uno. Nu tänkte vi läsa innan vi somnar. Hoppas på att man får hoppa i bikinin imorgon och få sola och bada.