Jessica

Prag del 1

Publicerad 2014-04-28 11:53:17 i Allmänt,

Hej!

Nu är jag åter i Sverige. Är sjuukt seg efter denna helg, det är ju tur att jag är ledig idag. Vi åkte iaf i torsdags och jag och Rickard möttes på pendeltåget i Solna men det var väldigt mycket förseningar så vi hoppade av i Helenelund och tog en taxi med två andra till Arlanda. Vi var skitstressade och sen får vi veta att vårt flyg är 1 1/2 h försenat. Vi åt lunch och sen hoppade vi på flyget mot Prag. När vi kom fram så hämtade vi ut våra väskor och så åkte vi kommunalt till hotellet. Tänkte att vi skulle börja turista på en gång. Det gick smidigt och bra och hotellet låg väldigt centralt och var väldigt fräscht. När vi hade landat lite så fixade vi oss och gick och hämtade ut biljetter till en teater som vi skulle på dagen efter och sen hittade vi en jättemysig resturang som var i en källarlokal. Maten var inte på topp på det stället tyckte jag men dem andra älskade det. Jag drack iaf frisco som var gott och så tog jag och pappa en varsin absint, fy faaan vad det är starkt, kändes som hela munnen och näsan frätes sönder (ändå tog man några till under resan) Maten och drickan var iaf jättebillig, middag för fem personer och dricka (11 st) kostade under 500 kr. Efter maten så gick vi på sexmuseum, vi var på ganska många museum på den här resan och dem flesta var inte så dyra ca 50 kr men dem var muppiga och väldigt små, dock var just sexmuseet ganska stort. Det var massa dildosar och maskiner överallt, piercingar, den första trekantsporrfilmen som är bevarad i en biograf för nio personer, fula kläder m.m. Efteråt så gick vi på ett ställe brevid och drack en del, blev väldigt mycket shottar och groggar för min del då dem inte hade så mycket alkoläsk i Prag. Denna kväll blev inte så sen och vi avslutade den med glass (hasselnötssmak för min del, sååå gott) Vi har skrattat så sjuuukt mycket denna resa. Alla har verkligen fulat sig och sagt fel saker och så hela tiden.
Innan vi åkte
När vi precis hade kommit fram
Turistade
<3 Absint!
Sexmuseum

Detta var torsdagen och för att inläggen inte ska bli för långa så delar jag upp dem i flera inlägg, först kommer mina bilder från samtliga dagar och sen när jag har fått tag på dem andra så lägger jag upp dem med. Jag tänkte ju en del gånger att "nu fotar Hella så då plockar jag inte upp min kamera" så bilder från vissa saker har ju bara hon och då kommer det senare. Måste bara säga att Prag är en extremt fin stad, jag hade lite fördomar om att allt skulle va en betongklump men det var jättefina byggnader m.m. Människorna var jättetrevliga och vädret var på topp (regnskur då och då men vi hade tur för vi trodde det skulle regna hela helgen)

Igår kom jag hem sent och då mös jag med katterna och med sötnosen. Jag är så jäkla virrig och jag har typ ett svagt minne från att jag kan ha gått upp igårkväll när vi sov och åt lite jordnötssmör, alltså inte normalt och jag vet inte om det är helt sant?! Idag sa jag att jag skulle sova till 12 MINST men vid 10 så kunde jag verkligen inte sova längre. Nu har jag ätit frukost och hur kul jag än har haft det i helgen så är det liite skönt att bara va med mig själv och inte höra någon prata :P Vid fem kommer Erik hem och ska packa och vi ska äta middag ihop för sen måste han till båten och åka till Gotland, så han kommer ju hem på torsdag igen.

Bege sig till terminal 5 igen <3

Publicerad 2014-04-24 08:13:34 i Allmänt,

Hej

Igår så åkte jag till läkaren och hon var skitdålig. Jag fick inga vettiga svar alls, men en sak är att jag ska sluta med mina tabletter nu (ungefär 2 v för tidigt) och se om vissa besvär försvinner. Jag känner att min hy har blivit mycket bättre men däremot så har jag fått små röda knott i ansiktet och det är inte så vackert och läkaren visste inte var det var så jag bara hoppas att dem går över med tiden. Idag firade jag att ha slutat med tabletterna med en skål yoghurt och flingor, jag har ju inte fått äta mjölkprodukter på morgonen på nästan 6 månader. Efter jag hade varit hos läkaren så växlade jag pengar och när jag kom hem åt jag en snabblunch och sen somnade jag i två timmar. Erik kom hem och vi åt ciabatta till middag och bara kollade på tv och hade det mysigt. Ibland när han hårpillar mig så ber jag han tvätta mitt hår och det innebär då att han "låtsas" ha i schampo och balsam och vattna håret och det är den bästa hårpillen, det känns som man är hos frisören minus nackontet.

Idag vaknade vi vid 6, jag gick upp och såg att någon av katterna hade kräkts, så ofräscht. Sen tog jag en dusch, gjorde frukost, kollat lite på Grey´s, packat det sista, fixat mig och nu ska jag strax bege mig till Arlanda.

Jag vet några som ville följa med.. (det blir att räkna katter igen på Arlanda Jimi och Malin)

Love J

Just look at me silly me I'm as happy as could be

Publicerad 2014-04-23 08:41:41 i Allmänt,

God morgon!

Dagen hos pappa var asmysig. Jag kom dit vid 3 och vi åt påskmat, jag åt till och med liite sill och tyckte kanske liite om det. Sen satt vi ute i solen och snackade massa skit, blev till och med lite rund om fötterna, sådär mysigt liksom. Det jobbiga var att jag somnade vid 11 och sen skulle upp 5 igår och det var inte det lättaste kan jag tala om.
Sjukt god mat
Vara ute i solen hos pappa är bäst, god mat och dricka, trevligt sällskap och bra musik <3
Jag och Hampus har en tendens att vurpa haha. Tur att mina sår inte är i ansiktet iaf!

Igår efter jobbet så följde Malin med mig hem, vi åt middag och sen kom Jimi också. Jag har alltid så jäkla roligt ihop med dem två. Erik kom hem från Gotland vid 9 så han satt med oss sista timmen innan dem åkte hem. Det var väldigt mysigt att få pussas och kramas med älsklingen. Ikväll ska vi mysa massor innan jag åker imorgonbitti. Fick en till liten påskpresent igår och det var en kimono, väldigt snygg och mysig. Idag har jag en hel del att göra men prion är att växla pengar, gå till läkaren och packa.